28 Ağustos 2010 Cumartesi

Napoli - 23.07/27.07












Gerçekten çok bunaltıcı bir yolculuğun ardından indim Napoli’ye. Yolda öyle üşüdüm ki, trenler inanılmaz soğuktu! Napoli’ye iner inmez nemli ve çok sıcak bir hava ile karşılaştım. Beni bekleyen arkadaşımla beraber onun evine doğru uzunca yürüdük. Sırtımda sevgili çantamla oldukça yoruldum ama başka çarem yoktu. Kendimi eve attığımda gürültülü bir kalabalık beni bekliyordu. Arkadaşım bir öğrenci evinde kalıyordu ve gelenin gidenin hesabı yoktu. Onun odasına girip kendimi yatağa attım. Her yerim sırılsıklam olmuştu, uyumaktan başka bir şey düşünemiyordum. Ayaklarım bütün gün oturduğum için davul gibi şişmişti. Biraz sohbet ettim evdekilerle. Hiçbiri İngilizce bilmiyordu. Evde yaşayanlardan biri enfes gitar çalıyordu, Napoli’deki en keyifli anları onu dinlerken geçirdim zaten. Arkadaşım bizim için tercümanlık yaptı. Her neyse, o geceyi deliksiz bir şekilde uyuyarak geçirdim. Herkes bilir ki yeryüzünün en lezzetli pizzaları Napoli’de yapılır. Tabi ki denedim, eşsiz denebilecek bir deneyimdi. Sanırım bundan sonra Türkiye’de ya da başka bir yerde pizza yemeyeceğim :) Sandığınız gibi pahallı falan da değil, koskocaman bir pizza sadece 3€! Napoli’de insanlar çok rahat, havanın sıcaklığının da etkisi olacak, herkes yapış vıcık muhallebi kıvamında. Orada İtalyancanın dışında Napolitanca diye farklı bir ‘dil’ konuşuluyor. Mafyanın büyük bir rolü var. Kaldığım sokağın karşısında oranın patronu ikamet ediyordu! Devlet destekli olduğundan herkesin canına tak etmiş bir durum var. Napoli kolay bir şehir, haritanızı rahatça kullanabilirsiniz. İki tane sokağı var, Napoli kurulduğunda bu sokaklar gidiş ve geliş olmak üzere şehri bir uçtan diğer uca kapsıyormuş, ancak şehir şimdi daha büyük haliyle.. Gecesi gündüzü yok, gayet hareketli bir yer.. Burada bulunduğum süre içerisinde Pompei Antik Şehri’ni gezme şansı yakaladım, insanın tüylerini diken diken eden bir manzara var, gerçekten büyük bir yer, sergiledikleri taş insanların pozisyonları ağızları açık bırakacak türden. Artık seyahatimin son kısmıydı Napoli, bundan sonra kampım başlayacaktı. O ana kadar bile bir sürü insanla tanışmıştım, seyahatimden önceki gece, heyecandan gözüme uyku girmedi diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder