28 Ağustos 2010 Cumartesi

Düsseldorf, Köln, Mülheim - 19.07/23.07










Almanya tam bir kaos. Bana kalırsa gezilip görülesi tek yeri Berlin. İnsanlar çok duygusuz ve Türkler çok ama çok fazla. Kendilerince bir özerklik kurmuşlar. Üstelik tamamı bilgisiz ve kültürsüz. Hoş Almanların da onlardan farklı yanı yok,  karşılıklı bir etkileşim söz konusu var muhtemelen. Sanata karşı en ufak bir ilgileri yok. Tek dertleri teknoloji ve düzen. Bir akvaryum ziyaretinde bulundum orada bulunduğum süre içerisinde ve bir diğer ilginç aktivitem de Köln’deki Dom Kilisesi’ni ziyaret etmekti. Dom Kilisesi gotik tarzda yapılmış, gayet iç karartıcı bir yapısı var. Şehrin içinde bolca alışveriş mekanı mevcut, her markadan bulabilirsiniz. Sokaklarda şu tuhaf dilencilerden vardı. Herhalde en çok hoşuma giden, yere üç boyutlu resimler yapan sanatçılar oldu.. Velhasıl bu ziyaretten tek kârım kuzenlerimle kurduğum çok yakın ilişkiler oldu. Üstelik dayımın bana ayırdığı çatı katında harika yazılar yazma fırsatı yakaladım ve dinlendim. Ayrıca bundan sonraki seyahatlerim için de enerji depolamış oldum. Almanya’dan sonra İtalya’ya geri dönecektim. On dört saatlik bir yolculuk beni bekliyordu. Dört aktarma yaparak Napoli’ye ulaşacaktım ve orada internetten tanıştığım biri beni bekliyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder